søndag 6. april 2014

KVI-2016 på ekskursjon til London

8.april til 11.april er KVI-2016 på ekskursjon i London med professor Svein Aamold. 
Hvem er vi og hva tenker vi om ekskursjonen? Her er noen spørsmål og svar fra oss som skal på tur!


Svein:

Mitt håp er at ekskursjonen blir et høydepunkt i BA- og MA-emnene om samtidskunst dette semestret: Godt samvær, interessante samtaler om billedkunst og arkitektur, møter med verkene in situ og ikke minst atelierbesøk hos A K Dolven!



Ingjerd:

Hvor i studieløpet er du? 

Jeg er andreårs student på bacheloren.

Hvorfor studerer du kunstvitenskap?

Jeg valgte å studere kunstvitenskap fordi jeg syns det virket som et spennende fag. Jeg er dessuten veldig interessert i fotografi. Jeg ønsker å jobbe på museum eller noe lignede.

Hvilke forventninger har du for ekskursjonen?

Jeg har forventinger til at det blir en lærerik tur, og at jeg kanskje ser London på en ny måte.

Hva gleder du deg mest til?

Jeg gleder meg til å lære masse og å se Richard Hamilton utstillingen. Det tror jeg kan bli et av høydepunktene.

Ida:

Hvor i studieløpet er du? 

Jeg er ett år ut i studieløpet på Master.

Hvorfor studerer du kunstvitenskap? 

Da jeg startet på Kunstvitenskap, hadde jeg gått forskole innen kunstfag. Etter to år med praktiske fag, konkluderte jeg med at jeg var historieløs i forhold til kunst og at å få litt mer ballast ville være lurt. Nå har jeg en Bachelor på Kunstakademiet og en på Kunstvitenskap og ønsker å fusjonere kunnskapen inn i en master.

Hvilke forventninger har du for ekskursjonen? 

Mine forventninger til ekskursjonen er å få input, nye ideer og lære enda mer om de kunstverkene vi blir å oppsøke. Det er en helt annen ting å stå å se på det reelle verket, kontra se en avbildning.

Hva gleder du deg mest til? 
Jeg gleder meg til vår og lukta av storby.


Tone:

Hvor i studieløpet er du?

Jeg tar enkeltemner nå, men har bestemt meg for å ta en bachelor.

Hvorfor studerer du kunstvitenskap?

Interesse.

Hvilke forventninger har du for ekskursjonen?

Jeg forventer å lære mer, samt hyggelig selskap.

Hva gleder du deg mest til?

Hamilton!


Amanda:

Hvor i studieløpet er du? 

Jeg har bare dette semesteret igjen, så hvis alle eksamene mine fremover går bra har jeg snart en bachelor-grad i kunstvitenskap.

Hvorfor studerer du kunstvitenskap? 

Jeg studerer kunsvitenskap fordi jeg liker kunst og fordi jeg er interessert i hvordan objekter formes av kultur og vår oppfattelse av objekter endres etter kulturelt ståsted. 

Hvilke forventninger har du for ekskursjonen?

Jeg håper å få se mange intressante verk og kanskje får en dypere forståelse av moderne kunst.

Hva gleder du deg mest til?

Jeg gleder meg mest til å gå på museene og kanskje se noe arkitektur.


Sandra:


Hvor i studieløpet er du?

Jeg har tatt en bachelor i kunstvitenskap våren 2013, jeg tar nå opp to emner slik at jeg får C i snitt. Planlegger å begynne på en master til høsten.

Hvorfor studerer du kunstvitenskap?

På grunn av interesse, jeg driver med tegning og maling som en hobby og er derfor interessert i historien bak. Ønsker å jobbe innenfor kunst når jeg er ferdig med utdanningen.

Hvilke forventninger har du for ekskursjonen?

Det å oppleve verk å se dem med egne øyne istedenfor i bøker er den største forventningen jeg har. Når man ser noe i en bok klarer man ikke å forestille seg helt hvordan det vil se ut i virkeligheten, det er som regel litt annerledes enn hva man hadde forestilt seg.

Hva gleder du deg mest til?

Oppleve London, har aldri vært der eller i England(og se svaret over).


Marja:


Hvor i studieløpet er du?


Jeg er i fjerde semester av bacheloren! 


Hvorfor studerer du kunstvitenskap?


Jeg har tidligere studert kunst på folkehøgskole og fotografi på høgskole, og har generelt holdt på med mye forskjellig kreativt. Usikker på "hva jeg vil bli når jeg blir stor" men med ønske om å lære mer, forstå mer, lette jeg etter fag innenfor kunst og kultur på UiT sine hjemmesider. Søkte først på historie, men heldigvis fikk jeg nyss om kunstvitenskap før fristen gikk ut. Er veldig fornøyd med valget! Drømmen er å bli scenograf, og det er mange veier dit. 


Hvilke forventninger har du for ekskursjonen?

Jeg tror jeg kommer til å oppleve og lære mye, og at jeg (forhåpentligvis!) kommer til å føle meg mye mer klar for eksamen etterpå. Håper på mange fine øyeblikk og inspirasjon til videre studier.


Hva gleder du deg mest til?


Kunst, vindusshopping, galleri, Briter, kø, marked, museum, ny genser, mursteinshus, curry, grønne trær, Queens English og sånt. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar